2. Ja i moja książkowa linia życia.

Witajcie wszyscy. :)
Teraz chciałabym trochę dokładniej opowiedzieć o mojej drodze literackiej - czyli na jakim etapie życia jakie książki najbardziej lubiłam i lubię.

Miłością do literatury zaraziła mnie moja Mama. Odkąd tylko pamiętam, praktycznie "pożerała" kolejne tytuły i kiedy tylko miała czas wolny - spędzała go na kanapie, z książką i kubkiem herbaty. Mając taki wzór od najmłodszych lat, nie dziwię się, że wyrosłam na prawdziwą książkoholiczkę - a w pewnym kwestiach nawet Mamę przerosłam, ponieważ jestem bardziej rozrzutna, jeżeli chodzi o zdobywanie i kupowanie kolejnych tytułów.

Jeśli chodzi zaś o moją przygodę z literaturą - zaczęła się ona od Harrego Pottera. Oczywiście, przed Harrym rodzice czytali mi książki, a w późniejszych latach sama je zaczynałam czytać, jednak to seria HP sprawiła, że dosłownie chciałam więcej przygód. Mimo, że odkąd pierwszy raz przeczytałam "Kamień Filozoficzny" a potem kolejne części, minęło około 10 lat, dalej mnie te książki, ich mądrość, cały świat magii zachwyca.

Później przyszedł czas na gimnazjum. To były 3 lata przez które nie czytałam jakoś bardzo dużo, najbardziej utkwiło mi w pamięci zaczytywanie się w Nicolasie Sparksie, którego zgromadziłam wszystkie książki w tamtym czasie. Większość książek, które w tamtym okresie czytałam, to były głównie książki dla młodzieży a także obyczajowe. 

W liceum zaczęłam czytać coraz poważniejszą literaturę, stopniowo zaczęłam też czytać coraz większą ilość książek. Dalej lubiłam literaturę obyczajową, romanse, ale stopniowo zaczęły interesować mnie inne gatunki. W końcu, pod koniec klasy maturalnej, moja mama pożyczyła od swojej koleżanki "Uwikłanie" Miłoszewskiego - tak zaczęła się moja przygoda z kryminałami. Nie mając wcześniej do czynienia z tym gatunkiem, dosłownie "wpadłam", chciałam coraz więcej. 

Dzisiaj, tak jak już pisałam, czytam praktycznie każdy gatunek. Zachwycam się Bukowskim, Christie, ale także Collins czy Musso. Wiele książek jeszcze przede mną i jestem z tego powodu bardzo zadowolona!

Do następnego! :) A. 

Komentarze

Popularne posty