jesień 2016 - plany czytelnicze na najbliższe miesiące.

Hej!
Zainspirowana postem Olgi z Wielkiego Buka, postanowiłam stworzyć swoją własną listę z moimi czytelniczymi planami na zbliżające się miesiące.

Jesień już wśród nas, kończy się sezon na ogródki piwne, bieganie po dworze i smażenie się w słońcu. Dni robią się coraz krótsze, na dworze coraz chłodniej, więc to idealna pora, by usiąść z książką i czytać.

Podobnie jak Olga, też podzieliłam książki, które chciałabym przeczytać na kilka kategorii. Zacznę od książki, której nie da się nigdzie przydzielić i chyba na tą książkę czekam najbardziej.
Czyli, pierwszą książką jest Harry Potter i Przeklęte dziecko, którego premiera jest 22 października.


Jest to najbardziej wyczekiwana przeze mnie premiera. Bardzo się zastanawiałam, czy nie kupić sobie w wersji angielskiej, jednak koniec końców, zdecydowałam się czekać na polską wersję. I chyba nie muszę nic więcej pisać poza tym, że nie mogę się już doczekać!

Pierwszą kategoria, którą chciałabym przeczytać to tzw EKRANIZACJE. 

Mam tu na myśli oczywiście 2 książki które już niedługo pojawią się w kinach. Pierwszą z nich jest "Osobliwy dom pani Peregrine" Ransom Riggs. Mam tą książkę już od dawna na półce i teraz jest świetna okazja, żeby się w końcu za nią zabrać. Podejrzewam, że jeżeli mi się spodoba, to przeczytam także "Dom cieni" oraz "Bibliotekę dusz" - czyli 2 i 3 część.




Drugą książką, którą zamierzam przeczytać, która od roku nie schodzi z ust wszystkich i jeszcze nieprzestanie schodzić, bo za niedługo wychodzi ekranizacja to "Dziewczyna z pociągu" Pauli Hawkins. I znów jestem bardzo ciekawa, ponieważ słyszałam mega skrajne opinie na temat tej lektury i chciałabym wyrobić sobie swoją.

Kolejną kategorią są KRYMINAŁY/THRILLERY. 



Pierwszą książką jest "Rewers", który jest zbiorem opowiadań najlepszych polskich autorów kryminałów, wśród nich między innymi takie nazwiska jak Jodełka, Mróz, Chmielarz, czy Wroński. Jestem bardzo ciekawa co z tego powstanie, a premiera już 30.09!

Kolejną książką jest "Gałęziste" Artura Urbanowicza do której przeczytania bardzo zachęciła mnie recenzja właśnie Olgi z Wielkiego Buka. Tajemnica, las, atmosfera grozy - to jest to, co lubię najbardziej!

Trzecią pozycją, którą już czytam, jest "Czerwony kapitan" Dominika Dana. Jestem w połowie tej książki (robiłam sobie przerwę) i jest świetna. Niedługo pojawi się jej recenzja na blogu!


Kolejną książką, chyba najbardziej dla mnie wyczekiwaną jest "Behawiorysta" Remigiusza Mroza. I nie muszę się tu chyba rozpisywać - kocham Remigiusza Mroza, o czym wszyscy dobrze wiecie.

Piątą pozycją, którą wybrałam z tej kategorii jest "Nieobecna" Agnieszki Olejnik, która zaintrygowała mnie opisem z tyłu książki do tego stopnia, że po kilku dniach wybrałam się po nią do księgarni. Zapowiada się tajemnica i troszkę psychologii, czyli pyszności!

Ostatnią pozycją z mojej listy jest Robert Małecki i jego "Najgorsze dopiero nadejdzie" którego premiera jest także pod koniec września. Jestem bardzo ciekawa, ponieważ lubię poznawać nowych autorów kryminałów w Polsce, a z panem Małeckim nie miałam jeszcze przyjemności, więc może być ciekawie.


Kolejną kategorią są książki MŁODZIEŻOWE/NEW ADULT. 



Planuję przeczytać trochę więcej twórczości Colleen Hoover - zamierzam sięgnąć po "Ugly Love" (a w sumie to już po nią sięgnęłam i jestem w trakcie czytania) a później po "Hopeless" i resztę sagi. - czyli "Losing Hope" i "Szukając kopciuszka"

Kolejną serią, za którą mam zamiar się zabrać to Mara Dyer autorstwa Michelle Hodkin. I powiem Wam, że znalezienie 1 tomu sprawiło mi nie lada trudność, ale w końcu się udało i już do mnie idzie pocztą. Jestem niesamowicie ciekawa tej lektury. I tak samo, zamieram również zapoznać się później z kolejnymi tomami.


Chciałabym zacząć zapoznawać się z jeszcze jedną serią i podejrzewam, że będą to albo Dary Anioła  Cassandry Clare, albo seria o Programie - czyli "Plaga samobójców" autorstwa Suzanne Young. Podejrzewam, że z wszystkimi tymi seriami nie zdążę się zapoznać i pewnie kolejne tomy będę czytać zimą, albo nawet i wiosną, ale jestem niezmiernie ciekawa tych książek, zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę fanów.

Ostatnią kategorią są tzw INNE czyli KSIĄŻKI OBYCZAJOWE/DRAMATY niepodlegające żadnej z powyższych kategorii. 



Pierwszą z nich jest oczywiście "Małe życie" Hanya Yanagihara (nie mam pojęcia, jak to nazwisko odmienić szczerze powiedziawszy) które kupiłam sobie w zeszłym miesiącu z kartą mój empik w bardzo fajnej cenie. Jestem maksymalnie ciekawa tej książki, aczkolwiek wiem, że ją będę na pewno czytać stacjonarnie, w domu.

Chciałabym także, i to podejrzewam że bardziej w okolicach późnej jesieni, przeczytać sobie "Złodziejkę książek" Markusa Zusaka. Nic nie będę mówić - to klasyk i warto go znać.

Kolejną książką, za którą w końcu chciałabym się wziąć, bo stoi u mnie na półce już od wiosny, to "Światło, którego nie widać" autorstwa Anthony'ego Doerr. I tak samo - jestem niezwykle ciekawa tej lektury i to najwyższy czas, by się za nią zabrać.


Kolejną książką, którą zamierzam przeczytać tej jesieni to "Rój" Laline Paull. Bardzo zaintrygowała mnie pani, z którą rozmawiałam w pracy, właśnie o tej książce. Na tyle, że zamówiłam ją sobie i za niedługo biorę się do czytania.

Ostatnią pozycją jest coś od Bukowskiego. Mam w domu "Kobiety", Hollywood" i niedawno zamówiłam sobie "Zapiski starego świntucha". Którąś z tych książek na pewno przeczytam. Bukowski może i nie pochłania, i trzeba mieć humor na jego książki, jednak jesień to jest ten moment.


I tak wyglądają moje plany czytelnicze. Jestem bardzo ciekawa, ile z tego uda mi się zrealizować :)

Komentarze

Popularne posty